آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال
نوشته شده توسط : behzad

خرید بهترین دوربین دیجیتال می تواند برای یک عکاس مبتدی سخت باشد. یا برای یک حرفه ای که به دنبال تغییر قالب است. انواع مختلفی از دوربین ها وجود دارد.

گوشی هوشمند شما تنها کارهای زیادی می تواند انجام دهد. در برخی موارد، شما می خواهید برای کیفیت تصویر بالاتر روی یک دوربین دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

در اینجا انواع مختلف دوربینی که باید در نظر بگیرید آورده شده است.

 دوربین های کامپکت

همچنین به عنوان دوربین نقطه و عکس نیز شناخته می شود. دوربین کامپکت یک دوربین ارزان قیمت برای عکاسان دیجیتال آماتور است.

این دوربین ها کوچک و سبک هستند. آنها معمولا با تنظیمات استاندارد و خودکار عرضه می شوند. آنها معمولا کوچکتر هستند زیرا منظره یاب نوری ندارند.

آنها کاربرپسندترین گزینه های دوربین هستند. سوژه خود را کادر بندی می کنید و دکمه را فشار می دهید. دوربین تمام کارها را انجام می دهد. صحنه را ارزیابی می کند و نوردهی صحیح را تعیین می کند.

دوربین های کامپکت دارای فلاش داخلی و لنز زوم هستند. آنها همچنین دارای صفحه نمایش LCD هستند. می توانید قبل از فشار دادن دکمه برای گرفتن عکس، صحنه خود را مشاهده کنید.

بسیاری از این دوربین ها حتی دارای برخی عملکردهای دستی هستند. اینها به شما این امکان را می دهد که کنترل بیشتری بر عکاسی خود داشته باشید.

اما این نوع دوربین ها همه در مورد سهولت استفاده هستند. آنها به شما کنترل روی هر تنظیمات دوربین را نمی دهند. برخی از مدل ها قابلیت تعویض لنز را نیز دارند.

نقطه ضعف دوربین های کامپکت این است که سنسور بسیار کوچکی دارند. کیفیت تصویر عالی یا چاپ تصاویر بزرگ را امکان پذیر نمی کند.

دوربین های کامپکت برای علاقه مندانی که شروع به کار می کنند عالی هستند. اما برای استفاده حرفه ای مناسب نیستند.

توصیه ها:

نیکون Coolpix A300

Canon Powershot Elph 190is

زوم دوربین کامپکت

دوربین های کامپکت زوم دارای لنز زوم قوی تری هستند. این به معنای توانایی بزرگنمایی بسیار بیشتر است.

آنها تنظیمات نوردهی خودکار را نیز ارائه می دهند. اما اکثر آنها گزینه های دستی و ضبط HD را نیز ارائه می دهند.

این نوع دوربین ها لنزهای قابل تعویض را ارائه نمی دهند. این به دلیل ماهیت عملکرد بزرگنمایی پیشرفته است. زوم بین 28-300 میلی متر است.

اکثر مدل ها حداقل 12 مگاپیکسل ارائه می دهند. این برای تصاویر شخصی شما عالی است. مانند سایر دوربین های کامپکت، این نوع دوربین ها برای استفاده حرفه ای مناسب نیستند.

توصیه ها:

Canon Powershot SX540

پاناسونیک Lumix ZS50

Olympus Stylus 1s

دوربین های کامپکت پیشرفته

این نوع دوربین ها برای علاقمندان با تجربه تر هستند. آنها کنترل بیشتری بر روی عکس های خود نسبت به آنچه که یک دوربین کامپکت معمولی ارائه می دهد می خواهند.

دوربین های کامپکت پیشرفته دارای حالت نوردهی دستی و فوکوس دستی هستند.

این ویژگی ها این دوربین ها را بالاتر از دوربین های کامپکت معمولی قرار می دهد. اما این دوربین ها همچنان سبک وزن و کاربر پسند هستند.

آنها به شما این امکان را می دهند که تصاویر با وضوح بالاتری نسبت به گوشی هوشمند خود بگیرید. اما آنها هنوز کوچک و جمع و جور هستند. این آنها را به یک راه حل آسان برای بسیاری از موقعیت های عکاسی تبدیل می کند.

توصیه ها:

Canon PowerShot G3X

سونی RX100 IV

 دوربین های ماجراجویی

دوربین‌های اکشن اخیراً بسیار محبوب شده‌اند و مدل‌های بیشتری به بازار می‌آیند.

این نوع دوربین ها از بسیاری جهات شبیه دوربین های کامپکت هستند. اما آنها زنگ ها و سوت هایی دارند که به آنها اجازه می دهد در شرایط سخت مقاومت کنند.

آنها ضد آب و ضد ضربه هستند و لنز آنها پشت شیشه بسیار بادوام است. دوربین های اکشن بسیار کوچک هستند، در عین حال تطبیق پذیری و وضوح بالایی را نسبت به اندازه خود ارائه می دهند.

مانند سایر دوربین های کامپکت، برای استفاده حرفه ای مناسب نیستند. این به خاطر سنسور کوچک آن است. آنها همچنین با لنزهای قابل تعویض عرضه نمی شوند. همچنین ممکن است فاقد منظره یاب نوری یا حتی منظره یاب الکترونیکی باشند.

توصیه ها:

نیکون Coolpix AW130

المپوس TG-870

 دوربین‌های DSLR – رفلکس تک لنز دیجیتال

دوربین های SLR دیجیتال برای آماتورهای جدی و حرفه ای به طور یکسان هستند. این دوربین‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر از دوربین‌های کامپکت هستند. اکثر دوربین‌های حرفه‌ای موجود در بازار DSLR هستند، حتی از طریق دوربین‌های بریج و بدون آینه نیز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

طراحی و عملکرد آنها از دوربین های فیلم گرفته شده است. مدل های بالاتر دارای سنسور فول فریم هستند. این نیز از دوربین فیلم 35 میلی متری سنتی الهام گرفته شده است.

بسیاری از آنها با یک سنسور برش داده می شوند. این برای تولید کنندگان دوربین ارزان تر است. و به دوربین های DSLR اجازه می دهد تا برای طیف گسترده ای از مصرف کنندگان در دسترس باشند.

لنزهای این دوربین ها قابل تعویض هستند. نحوه رفتار آنها بستگی به این دارد که دوربینی که انتخاب می کنید دارای سنسور برش یا فول فریم باشد.

لنزهای این دوربین ها از نظر کیفیت متفاوت هستند. اکثر تولید کنندگان خطی را برای عکاسان آماتور ارائه می دهند. و سپس یک خط بسیار گران‌تر با هدف عکاسان حرفه‌ای. یک مثال در اینجا سری L کانن است.

دوربین های DSLR همچنین تنظیمات دستی و کنترل های خلاقانه مختلفی را ارائه می دهند. می توانید در حالت خودکار عکس بگیرید. اما این نوع دوربین ها اولویت شاتر، اولویت دیافراگم و حالت دستی را نیز ارائه می دهند.

مزیت این است که آنها یک منظره یاب نوری دارند. آنها در طیف وسیعی از اندازه سنسورها هستند، برخی از آنها APS-C هستند و برخی دیگر فول فریم هستند. سرعت شاتر می تواند به محدوده های سریع تری برسد و قابلیت بهتری در نور کم داشته باشد.

توصیه ها:

Canon EOS Rebel T6i

نیکون D3400

 

فروشگاه اینترنتی قلاب آماده ارائه تمامی محصولات دیجیتال به مشتریان عزیز می باشد.

دوربین های بدون آینه جمع و جور

آنها می گویند دوربین های بدون آینه موج آینده هستند. آنها اکثر ویژگی های دوربین DSLR را ارائه می دهند. اما آنها کوچکتر، سبک تر و به طور کلی ارزان تر هستند.

نام "بدون آینه" به دلیل نبود آینه داخلی است که نور را به سنسور منعکس می کند.

نوری که از طریق لنز وارد می شود مستقیماً به سنسور می رود. سپس اطلاعاتی را که بر روی آن می گیرد به صفحه LCD منتقل می کند.

دوربین های بدون آینه جدید جایگزین قدرتمندی برای دوربین های DSLR هستند. آنها تمایل دارند از منظره یاب الکترونیکی به جای منظره یاب نوری استفاده کنند.

در واقع، بسیاری از عکاسان حرفه ای به دوربین های بدون آینه روی می آورند. یا از آن ها به عنوان جایگزینی برای دوربین های DSLR معمولی خود استفاده می کنند، مانند هنگام سفر.

آنها انواع دوربین های همه کاره و با کارایی بالا هستند. آنها به شما اجازه می دهند تا کنترل زیادی روی نتایج خود داشته باشید.

شما می‌توانید لنزهای این دوربین‌ها را تغییر دهید، و دارای ویژگی‌های زیادی برای کنترل خلاقانه هستند. برخی از مدل ها تشخیص چهره را ارائه می دهند و نقاط فوکوس را در هر قسمت از قاب دارند. این برای عکاسی مراسم یا عروسی عالی است.

نه

اکثر آنها وضوح و ویدیو بالا و همچنین قابلیت WiFi را ارائه می دهند. این دومی به شما امکان می دهد دوربین خود را از راه دور کنترل کنید. شما می توانید از دستگاه هوشمند خود از راه دور استفاده کنید.

دوربین های بدون آینه جدید اکنون قادر به ثبت تصاویر باورنکردنی و با وضوح بالا هستند. این نوع دوربین ها با برخی از بهترین دوربین های DSLR موجود با قیمت پایین تر قابل مقایسه هستند.

توصیه ها:

Canon EOS M50

سونی a7R III

انواع دوربین با فرمت متوسط

خارج از محدوده قیمت یک فرد متوسط ​​است. و برای اکثر موقعیت های تیراندازی غیر ضروری است. اما دوربین مدیوم فرمت قابل ذکر است.

فرمت متوسط ​​به فرمت فیلم سایز 120 مورد استفاده در دوربین های فیلم سیستم Hasselblad V اشاره دارد. Hasselblad تولید کننده پیشرو در این نوع سیستم دوربین است.

فرمت متوسط ​​دوربینی با سنسور بزرگتر از یک DSLR فول فریم است. در انواع خاصی از کارهای تبلیغاتی که رزولوشن بسیار بالا معمول است، رایج است.

این نوع دوربین ها وضوح فوق العاده ای ارائه می دهند. اما آنها سیستم های فوکوس خودکار پیچیده و حالت های انفجاری کمتری دارند. بنابراین، آنها برای هر ژانر عکاسی مناسب نیستند.

نکته منفی دیگر این است که قیمت این نوع دوربین ها گزاف است. حتی بیشتر افراد حرفه ای آنها را به جای خریدن خود اجاره می دهند.

به عنوان مثال، Hasselblad H6D-400c دارای وضوح 100 مگاپیکسل و سنسور 53.4×40.0 میلی متر است. و تقریباً 50000 دلار برای بدن به تنهایی هزینه دارد.

توصیه ها:

Hasselblad H6D-100c

Hasselblad H6D-50c

نتیجه

شاید شما یک مبتدی، سرگرمی، یا به دنبال ورود به عکاسی در سطح حرفه ای هستید. فارغ از سطح شما، انواع مختلفی از دوربین ها برای انتخاب وجود دارد که مطابق با نیازهای شما هستند. حتی می توانید انواع دوربین ها را برای کودکان پیدا کنید.

قبل از محدود کردن آن به انتخاب نهایی، برای بررسی ویژگی های چندین مدل وقت بگذارید.

بیشتر می خواهید؟ برگه های تقلب عکاسی ما را امتحان کنید این برگه های تقلب ابزار بصری عالی برای کمک به شما در عکاسی است.

آنها همیشه در هنگام نیاز به آنها هستند ... روی تلفن یا کیف دوربین شما ... و ماهرانه طراحی شده اند تا بتوانید همه چیز را در یک نگاه درک کنید.

دیگر هرگز یک نکته کلیدی عکاسی را فراموش نخواهید کرد!

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال

 




:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: