بهترین دوربین برای خرید در سال 2022
نوشته شده توسط : behzad

خرید بهترین دوربین کار آسانی نیست، به خصوص با مدل های بسیار با قیمت های مختلف که توسط طیف گسترده ای از تولید کنندگان ارائه می شود. اما چه بخواهید با سونی، کانن، نیکون یا فوجی فیلم همراه باشید، اگر سنسورهای تصویر فول فریم و عکاسی سریع پشت سر هم می‌خواهید یا فقط به چیزی کوچک و سبک برای سفرهای خود نیاز دارید، دوربینی وجود خواهد داشت که مناسب باشد.

مانند بسیاری از چیزها، هرچه بیشتر خرج کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت، با دوربین‌های با مشخصات بالا که فیلم‌برداری 8K و سنسورهای با وضوح بالا را ارائه می‌کنند که هزینه‌ای بسیار بیشتر از معادل‌های اولیه خود دارند. می خواهید از هوا عکس بگیرید؟ راهنمای ما برای بهترین پهپادها را بررسی کنید. دوربینی برای ضبط سفر اسکی بعدی خود می خواهید؟ راهنمای دوربین اکشن ما برای شماست.

در ادامه این مقاله می‌توانید توصیه‌های من را در مورد مواردی که هنگام خرید دوربین جدید در نظر بگیرید، و همچنین پاسخ به برخی از رایج‌ترین سؤالات را بخوانید.

سونی A7 IV

در حالی که سونی A1 تمام مشخصات خود را به حداکثر رسانده است، A7 IV رویکرد "نقطه شیرین" تری را اتخاذ می کند و عملکردی قوی با قیمت بسیار مناسب تری ارائه می دهد. سنسور 33 مگاپیکسلی فول فریم آن همچنان شفافیت فوق‌العاده و محدوده دینامیکی عالی را ارائه می‌دهد و حداکثر سرعت پشت سر هم 10 فریم در ثانیه آن هنوز بسیار جالب است.

همچنین دارای تثبیت کننده درون بدنه است اما کاهش نویز عالی نیز دارد که به شما امکان می دهد سرعت ISO را بدون کاهش بیش از حد کیفیت تصویر افزایش دهید. ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه بالاتر می‌رود، اما مانند A1 می‌توانید با فرمت 10 بیتی S-LOG برای کنترل بیشتر در پس‌تولید فیلم‌برداری کنید.

اما جنبه مورد علاقه من اندازه جمع و جور آن است، که به اندازه کافی کوچک است تا در یک کیف شانه کوچک قرار گیرد (البته با فرض اینکه لنز زوم بزرگی روی آن ندارید) و آن را به گزینه ای عالی برای عکاسی در سفر، عکاسی خیابانی یا حتی فقط تبدیل می کند. به عنوان یک دوربین "حمل روزانه"، بنابراین شما همیشه آماده عکاسی در هنگام الهام گرفتن هستید.

سونی ZV-1 بهترین دوربین کامپکت مقرون به صرفه برای فیلمبرداری

هدف اصلی ZV-1 سونی، وبلاگ‌نویس‌های مشتاق یوتیوب است که به دنبال دوربین ویدیویی هستند که بتوانید آن را بردارید و با آن شروع به عکاسی کنید. این صفحه نمایش مفصلی دارد که به شما امکان می دهد هنگام فیلمبرداری از قطعات خود به دوربین به راحتی خودتان را ببینید و میکروفن داخلی عملکرد مناسبی در ضبط صدا انجام می دهد - و یک محافظ باد کرکی همراه با آن وجود دارد که به کاهش صدای باد کمک می کند. .

سنسور نوع 1 اینچی آن کوچک‌ترین دوربین در این لیست است، بنابراین کیفیت تصویر آن به خوبی مدل‌های گران‌تر نیست، به‌ویژه در شرایط نوری کمتر، اما در نور روز، فیلمبرداری آن ثابت به نظر می‌رسد. لنز قابل تعویض ندارد اما زوم داخلی آن از 24 میلی متر به 70 میلی متر می رسد. هنگامی که در حالت ایستاده ایستاده اید، به اندازه کافی برای ولوگ کردن تثبیت شده است، اما وقتی با سرعت بیشتری راه می روید، برای صاف کردن حرکات بزرگتر تلاش می کند.

این دوربین با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد، اما این کیفیت را پایین می‌آورد و می‌تواند تا 960 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند تا اکشن فوق‌العاده آهسته داشته باشد. حداکثر رزولوشن آن 20.1 مگاپیکسل است و برای عکاسی در طول روز در سفرهای شما کاملاً خوب هستند.

ZV-1 بهترین دوربینی نیست که بخواهید فقط عکس بگیرید، اما اگر به دنبال فیلمبرداری زیاد در تعطیلات بعدی خود هستید، یا اگر به دنبال دوربین دوم مخصوصاً برای اهداف فیلمبرداری هستید. پس ارزش در نظر گرفتن را دارد. اندازه کوچک، کیفیت ویدیوی خوب، دامنه زوم همه منظوره و میکروفون داخلی مناسب به این معنی است که به خوبی مجهز است تا به شما در اولین قدم‌های موفقیت در وبلاگ‌نویسی کمک کند.

نیکون Z50 بهترین دوربین بدون آینه سطح پایه

Z50 نیکون یک سنسور تصویر کوچک‌تر با اندازه APS-C را در بدنه‌ای کوچک و سبک قرار می‌دهد که آن را برای قرار دادن در یک کوله‌پشتی کوچک و رفتن به سفرهایتان عالی می‌کند. سنسور 20.9 مگاپیکسلی آن، تصاویری زیبا، با جزئیات عالی و محدوده دینامیکی کافی در فایل‌های خام می‌گیرد تا برجستگی‌ها یا سایه‌ها را بالا ببرد.

هیچ تثبیت کننده تصویر درون بدنه وجود ندارد (برای این کار باید پول بیشتری بخرید) اما نرخ عکسبرداری پشت سر هم 11 فریم در ثانیه آن به شما کمک می کند تصویری واضح داشته باشید. ویدیوی 4K تا 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند و صفحه نمایش LCD عقب کج آن به گرفتن عکس در زوایای نامناسب کمک می کند.

نیکون در حال حاضر تنها سه لنز طراحی شده برای دوربین با فرمت APS-C DX خود ارائه می دهد که انتخاب گسترده ای نیست - اگرچه محدوده بزرگنمایی گسترده موجود احتمالاً برای مبتدیان مناسب خواهد بود. با این حال، از همان پایه Z برای لنزهای خود استفاده می کند که دوربین های نیکون با فرمت FX مانند Z7 II، بنابراین همیشه می توانید از آن لنزهای استاندارد حرفه ای در این دوربین استفاده کنید. با این حال، قیمت بالاتر آن لنزها تا حدودی مقرون به صرفه بودن Z50 را نفی می کند.

Canon EOS R5 بهترین عکس های هیبریدی و دوربین فیلمبرداری

دوربین EOS R5 کانن بهترین دوربین همه کاره این شرکت است که هم در تصاویر ثابت و هم در ویدیو، مشخصات بسیار خوبی را برای حرفه ای ها ارائه می دهد. در سمت عکس، سنسور تصویر فول فریم آن دارای 45 مگاپیکسل است و تا 8 استاپ تثبیت‌کننده تصویر (با لنز سازگار) دارد که به وضوح تصاویر دستی حتی در سرعت‌های شاتر پایین‌تر کمک می‌کند. می تواند تا 20 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و صفحه نمایش راحت آن به این معنی است که گرفتن عکس در موقعیت های نامناسب مشکلی ندارد.

در بخش ویدئو، این اولین دوربین کانن بود که رزولوشن فوق‌العاده 8K را در 12 بیت خام ارائه می‌کرد که اگرچه برای فیلم‌های خانوادگی معمولی شما بیش از حد است، اما به عکاسان حرفه‌ای فضای بیشتری برای برش در پس‌تولید ارائه می‌دهد. با رزولوشن 4K، تا 120 فریم در ثانیه برای حرکت آهسته روان در فرمت CLog Canon برای ویرایش آسان‌تر رنگ فیلم‌برداری می‌کند.

این یک دوربین همه کاره عالی است که برای عکاسان مشتاق و حرفه ای که مایلند تولید ویدیوی زیبا را در جریان کار خود قرار دهند، مناسب است. پیش نمایش Canon EOS R ما را بخوانید.

Canon EOS R3 بهترین دوربین عکاسی سریع حرفه ای کانن

پرچمدار کانن برای سرعت ساخته شده است. این دوربین قادر است تا 30 عکس خام در ثانیه بگیرد، دوربینی است که دقیقاً عکاسان جدی ورزش یا حیات وحش را هدف قرار داده است که باید تضمین کنند که آن لحظه تعیین کننده را به ثبت خواهند رساند. سنسور فول فریم آن حداکثر رزولوشن 24 مگاپیکسلی را ارائه می دهد و مانند EOS R5 با صفحه نمایش کاملاً مفصلی و لرزشگیر تصویر درون بدنه برای زمانی که نور کم می شود ارائه می شود.

فوکوس خودکار آن با الگوریتم‌های یادگیری عمیق تقویت شده است که به دوربین اجازه می‌دهد افراد، حیوانات و پرندگان و همچنین اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها را تشخیص دهد و روی آن‌ها قفل کند - حتی می‌تواند کلاه ایمنی راننده را در یک ماشین مسابقه‌ای در کابین باز شناسایی کند. و تمرکز را روی آن قفل کنید. عکاسان موتوراسپرت هیچ بهانه ای برای از دست دادن آن شات برنده ندارند.

در مورد ویدیو نیز بی‌تفاوت نیست، و فیلم‌های حداکثر 6K را در قالب Log Canon برای تولید پست بهتر ارائه می‌دهد. قیمت بالا و اندازه فیزیکی بزرگتر به این معنی است که دوربینی نیست که برای همه مناسب باشد، اما اگر به دنبال اوج سرعت عکاسی هستید، دوربین کانن باید به سراغ آن بروید.

سونی A1 بهترین دوربین سونی با عملکرد بالا

مانند EOS R5 کانن، Sony A1 به گونه‌ای طراحی شده است که هم در عکس‌ها و هم در فیلمبرداری عالی باشد. بدنه جمع و جور آن با یک سنسور فول فریم 50.1 مگاپیکسلی بسته بندی شده است که جزئیات بکر و محدوده دینامیکی عالی را ارائه می دهد. همچنین برای تصاویر دستی واضح‌تر تثبیت می‌شود، در حالی که حداکثر سرعت پشت سر هم 30 فریم در ثانیه (در فرمت RAW یا JPEG فشرده) به این معنی است که برای عکاسان ورزشی یا حیات‌وحش نیز به خوبی مجهز است.

این دوربین دیجیتال می‌تواند تا رزولوشن 8K فیلمبرداری کند، اما همچنین 4K تا 120 فریم در ثانیه در 10 بیت S-LOG3 را برای عکاسان حرفه‌ای که به دنبال کنترل بیشتر درجه‌بندی رنگ در پس‌تولید هستند، ارائه می‌دهد. این گران‌ترین دوربین عکاسی هیبریدی و دوربین فیلمبرداری سونی است، اما مجهز به فناوری برتری است که این شرکت ارائه می‌کند و آن را به انتخابی عالی برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال بهترین‌های هر دو جهان هستند.

نیکون Z9 بهترین دوربین حرفه ای نیکون برای عکس ها و فیلم های حیات وحش

Z9 پاسخ نیکون به R3 کانن است. یک بدنه دوربین با اندازه بزرگ‌تر با فناوری دوربین فوق‌العاده‌ای که نرخ عکس‌برداری تاول‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان جدی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی آن عکس‌های خیره‌کننده و پر از جزئیات را ارائه می‌کند در حالی که تثبیت‌کننده درون بدنه امکان عکس‌برداری با دست با سرعت شاتر پایین‌تر را فراهم می‌کند. این دوربین می‌تواند فایل‌های RAW را با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه یا JPEG با وضوح پایین‌تر با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند.

این یک جانور ویدیویی نیز هست که می‌تواند با فرمت ویدیوی خام نیکون با کیفیت 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. آن را به 4K برسانید و می‌توانید 120 فریم در ثانیه را برای حرکت آهسته‌تر دریافت کنید، در حالی که متخصصان ویرایش از توانایی عکاسی با فرمت ProRes برای کنترل بسیار بهتر بر روی هایلایت‌ها و رنگ‌ها در پست تولید استقبال می‌کنند.

فوکوس خودکار بسیار سریع است، با سیستم فوکوس 493 نقطه ای که می تواند روی چشم افراد، حیوانات و حتی پرندگان قفل شود.

مانند R3 و A1 سونی، قیمت نیکون Z9 و مشخصات درجه یک به این معنی است که برای اکثر عکاسان علاقه مند بیش از حد است، اما اگر به دنبال سرعت و عملکرد نهایی نیکون هستید، Z9 دوربین مناسب شماست.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: