نوشته شده توسط : behzad

 

بهترین دوربین‌های DSLR (تک لنز بازتابی دیجیتال) هنوز مورد علاقه بسیاری از عکاسان رشته‌های مختلف است. آنها در اوایل تا اواسط دهه 2000 به محبوب ترین نوع دوربین های دیجیتال تبدیل شدند که حدود دو دهه ادامه یافت و به دلیل اجازه دادن به لنزهای قابل تعویض روی یک بدنه قابل توجه بودند، چیزی که در دوربین های کامپکت دیجیتال قبلی امکان پذیر نیست.

اکنون بحث بین دوربین های DSLRو دوربین های بدون آینه وجود دارد و این بحث بی امان است. دوربین‌های بدون آینه کوچک‌تر و سبک‌تر ظاهراً به آرامی از محبوبیت پیشی می‌گیرند و به خرید ترجیحی تبدیل می‌شوند. با این حال، میراث و قابلیت اطمینان دوربین های DSLR را نباید نادیده گرفت.

فرقی نمی کند مبتدی باشید یا یک عکاس حرفه ای که به دنبال یک همراه عکاسی جدید هستید، قطعاً نباید به عنوان یک گزینه تخفیف داده شوند. بهترین دوربین‌های DSLR هنوز هم در بهترین دوربین‌های ما برای راهنمای عکاسی نجومی رتبه بالایی دارند، ما کاملاً معتقدیم که آنها هنوز هم می‌توانند خودشان را حفظ کنند، به خصوص در این زمینه خاص. ما در این مورد در مقاله "آیا باید یک DSLR بخرید" بحث می کنیم.

دوربین‌های DSLR معمولاً کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از انواع دیگر دوربین‌ها هستند، اما آن‌طور که قبلاً یا حداقل تصور می‌شد حجیم و مشمئزکننده نیستند، بنابراین اجازه ندهید که شما را ناامید کند. برخی از عکاسان احساس درشت بودن در دست را به یک بدون آینه سبک وزن ترجیح می دهند. داشتن یکی از بهترین دوربین های DSLR به شما کمک می کند تا فارغ از تجربه یا توانایی به نتایج مطلوب عکاسی خود برسید.

اگر این اولین دوربین شماست، همچنان می‌توانید مجموعه ما از بهترین دوربین‌های مبتدی را بررسی کنید، یا راهنمای بهترین تخفیف‌های دوربین ما را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید قیمت مناسبی داشته باشید. از آنجایی که آسمان‌نگار و عکاس نجومی هستیم، ما واقعاً دوربین‌های DSLR را دوست داریم، اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از بهترین دوربین‌های DSLR را ببینید، در این صفحه بمانید.

اگر توسط رقبا، یک دوربین بدون آینه، فریب خورده اید، به جای آن به بهترین راهنمای دوربین های بدون آینه ما نگاه کنید، جایی که ما موارد دلخواه خود را جمع آوری می کنیم.

 

نیکون D850

D850 احتمالاً یکی از بهترین دوربین‌های DSLR در تمام دوران‌ها در کنار دوربین‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت نیکون D6 است (در تب جدید باز می‌شود). این اولین بار در سال 2017 منتشر شد و عکس های ثابت 45.7 مگاپیکسلی را تا 9 فریم بر ثانیه ارائه می دهد (در صورت استفاده از یک دستگیره باتری اختصاصی، بدون آن 7 فریم در ثانیه است). سرعت بافر به اندازه برخی از مدل های دیگر در این راهنما سریع نیست، اما باید در نظر داشت که این 9 فریم در ثانیه از تصاویر ثابت با وضوح کامل در 45.7 مگاپیکسل است - این تصاویر کاملاً عظیم هستند و وضوح آن دیوانه کننده است!

این دوربین مطمئناً ارزان نیست، اما اگر فردی هستید که نیاز به جابه‌جایی بین عکس‌برداری و فیلم‌برداری دارد، دوربین D850 ارزش یک نگاه جدی را دارد زیرا با کیفیت 4K UHD و همچنین زمان 8K فوق‌العاده فیلم‌برداری می‌کند. فیلم های لاپس

سبک خاصی از عکاسی وجود ندارد که این دوربین بیشتر از سایرین به آن کمک کند، زیرا به بیان ساده، می تواند هر کاری را انجام دهد. ما D850 را بررسی کردیم و ویژگی‌های مناسب عکاسی نجومی مانند دکمه‌های نور پس‌زمینه، فوکوس خودکار عالی در نور کم، و قابلیت‌های مدیریت نویز ISO خوب را دوست داشتیم. از آنجایی که تقریباً با هر لنز F-mount سازگار است، کتابخانه عظیمی از لنزها برای انتخاب مطابق با نیاز شما وجود دارد.

این دوربین در برابر آب و هوا کاملاً آب بندی شده است و حتی دستگیره باتری نیز از ورود گرد و غبار و آب محافظت می شود. دوربین نیکون D850 دوربینی است که می توانید آن را در هر جایی و برای هر موقعیتی ببرید و بدون نگرانی در مورد عناصر یا گرد و غبار، حداکثر نتیجه را بگیرید. در هر یک از بهترین مکان ها برای عکاسی نجومی و تماشای آسمان خوشحال می شود.

نیکونD780

 

یک نیکون دیگر اینجاست، و شایسته است. D780 جایگزین D750 باشکوه (در برگه جدید باز می شود) و حرفه ای ها و علاقه مندان جدی با بودجه مناسب را هدف قرار می دهد. علیرغم فرم نسبتاً کوچک آن در مقایسه با سایر دوربین های DSLR، بر اساس مشخصات نسل قبلی خود ساخته شده است و دارای صفحه نمایش با جزئیات بیشتر با 2359 هزار نقطه و حداکثر سرعت انفجاری عظیم 12 فریم در ثانیه است. این باعث می‌شود که دوربین DSLR بهترین همراه برای عکاسی از حیات وحش، ورزش و عکاسی اکشن باشد. ویدیوی 4K UHD با ضبط 10 بیتی N-log و 12 استاپ محدوده دینامیکی می‌گیرد. همچنین می‌تواند با سرعت 120 فریم در ثانیه برای فیلمبرداری اسلوموشن (5 برابر) فیلم‌برداری کند.

علاوه بر سرعت انفجار تحسین برانگیز، D780 همچنین یک استاد در نور کم است، و ما آن را در بررسی جامع نیکون D780 خود مورد آزمایش قرار دادیم. محدوده ISO به 204800 افزایش می یابد و الگوریتم های کاهش نویز در تمیز نگه داشتن تصاویر بی عیب و نقص هستند. علاوه بر این، توانایی فوکوس خودکار خاص آن در نور کم می تواند محدوده فوکوس خودکار دوربین را برای فوکوس خودکار دقیق تا -7 EV در هنگام فعال شدن نمای زنده کاهش دهد.

به طور خلاصه، این دوربین به ویژه برای عکاسی نجومی مفید است، اما عملکردی عالی در تمام رشته ها دارد.

دوربین‌های DSLR با سنسور برش از زوم اضافی درک شده توسط برش موثر 1.5/1.6 برابری بهره می‌برند. این دقیقاً همان جایی است که Canon با این دوربین قدرتمند که برای علاقه مندان طراحی شده است برتری می یابد. فاصله کانونی موثر بیشتر و سرعت پشت سر هم سریع 10 فریم در ثانیه با سنسور تصویر بزرگ 32.5 مگاپیکسلی CMOS که زمانی بالاترین وضوح بین دوربین های APS-C بود، تکمیل می شود.

دیدن رزولوشن 4K DCI در این دوربین بسیار خوب است، اما 4K UHD بیشتر از سایر دوربین‌های کلاس خود است و برای اکثر تیراندازان مناسب است. یک سنسور نورسنجی 220000 RGB و IR به ردیابی فوکوس iTR کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد سوژه‌های متحرک سریع را حتی زمانی که دوربین را حرکت می‌دهید واضح نگه دارید. برای فیلم های اسلوموشن می توانید با سرعت 120 فریم بر ثانیه عکاسی کنید، اگرچه هنگام انجام این کار، از فوکوس خودکار پیوسته بهره نخواهید برد.

90D از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS Canon استفاده می کند، بنابراین حتی در هنگام استفاده از حالت نمایش زنده، فوکوس خودکار مانند دوربین های بدون آینه تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

دوربین در لمس، بزرگ و قوی به نظر می رسد، با فضای زیادی برای گرفتن راحت و تغییر تنظیمات به طور همزمان. ما دوست داریم دو اسلات کارت حافظه را ببینیم. مطمئناً فضای کافی برای عکس دیگری وجود دارد و آرامش بیشتری در عکاسی ایجاد می کند، اما ما نمی توانیم همه آن را داشته باشیم.

کانن EOS 5D Mark IV

با وجود عرضه بیش از پنج سال پیش، Canon EOS 5D Mark IV هنوز ابزار انتخابی بسیاری از متخصصان است و به دلیل کیفیت ساخت عالی و تطبیق پذیری آن، اغلب به عنوان یک «اسب کار» توصیف می شود. تنها به دلیل کیفیت آن ضروری است، زیرا عکس‌های 30.4 مگاپیکسلی می‌گیرد و با کیفیت DCI با کیفیت 4K فیلم‌برداری می‌کند تا کیفیتی شبیه به سینما داشته باشد.

 

یک صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات در پشت، منظره یاب نوری روشن را تکمیل می کند (اگرچه ما آرزو می کنیم که صفحه نمایش کج داشته باشد)، و لوازم جانبی را می توان با خروجی USB 3.0، خروجی HDMI و هدفون متصل کرد. همچنین دارای ورودی میکروفون، درگاه اتصال فلاش و فناوری WiFi و NFC برای تسهیل عکسبرداری بی سیم و اشتراک گذاری آسان تصویر است.

در بررسی 5D Mark IV خود، ما حدس زدیم که اگرچه از نظر قیمتی گران است، اما برای علاقه مندان و عکاسان حرفه ای که به دنبال یک ابزار همه جانبه با عملکرد خوب هستند، ایده آل است.

Canon EOS 6D Mark II

 یک DSLR معیار برای Canon است. به راحتی بین مدل های حرفه ای مقرون به صرفه و مقرون به صرفه قرار می گیرد و می تواند عکس های نزدیک با جزئیات خیره کننده ایجاد کند.

 

عکاسانی که دوست دارند محدودیت‌های نسخه‌های سطح ابتدایی را پشت سر بگذارند، می‌توانند از ویژگی‌های آب‌بندی یکپارچه آب‌وهوا و گرد و غبار استفاده کنند و از سرعت عکس‌برداری پشت سر هم کمی بالا، اما نه استثنایی تا 6.5 فریم در ثانیه استفاده کنند.

در بررسی 6D Mark II ما متوجه شدیم که آن را به خوبی ارگونومیک با گرفتن دستی خوب، دکمه های گرد با استفاده آسان، صفحه و چرخ شست، و بدنه دارای لبه های گرد شده برای راحتی است. صفحه نمایش لمسی با زاویه متفاوت برای ثبت عکس در زوایای ناخوشایند عالی است و هنگام تلاش برای گرفتن عکس های صادقانه، کمتر مزاحم به نظر می رسد. حتی زمانی که نور مطلوب نیست، وضوح و جزئیات تولید شده در تصاویر برای عکاسان قدیمی و جدید خوشایند است.

Dual Pixel CMOS AF

 فوکوس را هنگام فیلم‌برداری به آرامی تنظیم می‌کند و تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال پنج محوره برای کمک به عکاسی دستی وجود دارد. به لطف رزولوشن تصویر 26.2 مگاپیکسلی، می‌تواند تایم لپس‌های 4K را ثبت کند، اما متأسفانه وضوح فیلم به 1080p 60 فریم در ثانیه می‌رسد که تنها نقطه ضعف واقعی برای یک دوربین سطح متوسط ​​عالی است.

نیکون d7500

دوربین D7500 که برای عکاسانی طراحی شده است که می خواهند مهارت های عکاسی خود را ارتقا دهند، بدنه دوربین DX (سنسور برش) پرچمدار نیکون است. دارای یک LCD بزرگ 3.2 اینچی کج عقب است که هنگام عکاسی در زوایای نامناسب برای عکاسی مفید است. همچنین این صفحه نمایش لمسی است که آهنگسازی و عکسبرداری را با کمترین کلیک ممکن آسان می کند.

 

به لطف حداکثر سرعت 8 فریم در ثانیه و سنسور تصویر CMOS 20.9 مگاپیکسلی که برای فیلمبرداری 4K UHD کافی است، برای برخی از عکاسی های ورزشی و حیات وحش مناسب است. این دوربین در برابر عوامل جوی محافظت می شود زیرا آب بندی همه جانبه آن از ورود آب و گرد و غبار جلوگیری می کند.

در بررسی D7500، چیدمان دکمه‌ای را دوست داشتیم که حرفه‌ای است و از فضای موجود روی بدنه به خوبی استفاده می‌کند. ما همچنین صفحه لمسی بزرگ را دوست داریم که بسیار پاسخگو و آسان برای استفاده است، و مدیریت ISO بالا ما را تحت تاثیر قرار داد.

Canon EOS Rebel SL3 / 250D

در حالی که دوربین‌های ارزان‌تر با سنسور برش سطح پایه موجود هستند، دوربین کوچک Canon EOS Rebel SL3 / 250D بهترین است، با سنسور 24.1 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر تصویر DIGIC 8 که عکس‌های واضح و کم‌نویز تولید می‌کند. تنها 9 نقطه فوکوس خودکار در سراسر منظره یاب وجود دارد، با این حال، درگیر کردن گزینه نمای زنده در صفحه لمسی با زاویه متغیر در عقب، این میزان را از طریق انتخاب خودکار دوربین به 143 ارتقا می‌دهد.

 

این کانن همچنین دارای محدوده کار با فوکوس خودکار -4 EV و حداکثر حساسیت ISO گسترش یافته 51200 است، این دوربین در شرایط کم نور بسیار مفید است، به خصوص اگر آن را با یک لنز با لرزشگیر داخلی جفت کنید، وقتی ما بسیار شگفت زده شدیم. از آن برای عکاسی نجومی بسیار ابتدایی استفاده کرد.

Canon Rebel SL3/250D

در بررسی Canon Rebel SL3/250D، حکم ما این بود که این یک دوربین عالی با کاربری آسان است که جمع و جور و بادوام است و برای تازه واردانی که می‌خواهند طیفی از سبک‌ها را عکاسی کنند، مناسب‌تر است.

 

D3500 ارزان‌ترین دوربین DSLR نیکون است و برای بازار مبتدی طراحی شده است. سبک و کوچک است، اما در دست گرفتن راحت است، با چنگال محکم و عمیقی که حرفه ای به نظر می رسد و احساس می کند. حسگر APS-C CMOS آن وضوح عکس‌های سخاوتمندانه 24.2 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند که برای این زیبایی سطح ابتدایی چشمگیر است.

 

در بررسی D3500، حکم ما این بود که اگرچه فاقد ویژگی‌هایی است که در محدوده بالاتر یافت می‌شوند، اما بحث در مورد قیمتی که می‌پردازید دشوار است.

در حالی که ضبط فیلم به Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه محدود می شود، محدوده دینامیکی خوب است و LCD 3 اینچی پشتی شفاف و روشن با 921K نقطه است که جزئیات کافی را ارائه می دهد. جفت شدن با یکی از هزاران لنز زوم DX، به خصوص لنزهایی که دارای لرزش گیر هستند، هر کسی که تازه کار عکاسی می کند باید بتواند بدون هیچ مشکلی عکس های واضح و عالی بگیرد.

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : behzad

 

به دنبال خرید دوربین هستید؟ اولین قدم شما حل مشکل DSLR در مقابل سیستم بدون آینه است. در اینجا نحوه مقایسه این دو نوع آمده است.

بحث DSLR و دوربین بدون آینه به قدمت خود زمان است. بسیار خوب، آنقدر قدیمی نیست - اما سال‌هاست که بیداد می‌کند، و یکی از نکات کلیدی است که باید در هنگام خرید یک دوربین سطح بالاتر در نظر بگیرید.

شباهت های زیادی بین این دو نوع دوربین وجود دارد، اما برخی تفاوت های بزرگ نیز وجود دارد. هر دو نوع به شما امکان می دهند لنزها و لوازم جانبی را تعویض کنید، که آنها را نسبت به دوربین های نقطه و عکاسی، پل یا فوری تطبیق پذیرتر می کند - اما همچنین باعث می شود آنها سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند. شما فقط یک دوربین نمی‌خرید، بلکه یک اکوسیستم لنز را نیز خریداری می‌کنید.

دوربین های بدون آینه در ابتدا توسط برخی از علاقه مندان به دوربین به چشم تحقیر می نگریستند، اما اکنون به حدی رسیده اند که در برخی زمینه ها با دوربین های DSLR برابری می کنند و در بسیاری دیگر از آنها بهتر هستند. هنوز مزایایی برای دوربین‌های DSLR وجود دارد - اما باید به خاطر داشت که تعداد کمی از دوربین‌های DSLR جدید در حال تولید هستند، بنابراین در درازمدت، بدون آینه ممکن است تنها گزینه شما باشد.

DSLR در مقابل بدون آینه: قیمت

وقتی صحبت از قیمت گذاری دوربین به طور کلی می شود، دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه تقریباً مشابه هستند، مدل های مبتدی از حدود 500 دلار شروع می شوند و دکل های حرفه ای سطح بالا با قیمت بالای 2000 دلار.

دوربین‌هایی که برای تیراندازی مبتدی و متوسط هدف قرار می‌گیرند، عموماً با یک لنز «کیت» عرضه می‌شوند – لنزی که برای اکثر اهداف بسیار خوب است. دوربین‌هایی که برای افراد حرفه‌ای طراحی شده‌اند، «فقط بدن»، یعنی بدون لنز فروخته می‌شوند، بنابراین باید آن را در بودجه خود نیز لحاظ کنید. و لنزها می توانند هزینه زیادی داشته باشند.

همچنین شایان ذکر است که اغلب بهترین تخفیف‌ها را در مورد دوربین‌های یک یا دو ساله خواهید یافت، زیرا شرکت‌ها به دنبال تسویه انبار برای مدل‌های جدیدتر هستند. نگران این واقعیت نباشید که آنها جدیدترین مدل نیستند - همه چیز در دنیای دوربین به این سرعت پیش نمی‌رود و این دوربین‌ها همچنان در اکثر مناطق بسیار خوب خواهند بود. آنها قطعا ارزش در نظر گرفتن دارند، به خصوص اگر تازه وارد بازار شده اید.

DSLR در مقابل بی آینه: تفاوت های کلیدی

در بیشتر موارد، دوربین‌های DSLR از طراحی مشابه دوربین‌های فیلم 35 میلی‌متری روزهای گذشته استفاده می‌کنند، با یک سنسور تصویر که محل قرارگیری فیلم را اشغال می‌کند.

یک آینه در داخل بدنه دوربین، نوری را که از طریق لنز تا یک منشور (یا آینه‌های اضافی) وارد می‌شود و به منظره‌یاب وارد می‌شود، منعکس می‌کند تا بتوانید پیش‌نمایش عکس خود را مشاهده کنید. هنگامی که دکمه شاتر را فشار می دهید، آینه بالا می رود، شاتر باز می شود و نور به سنسور تصویر برخورد می کند که تصویر نهایی را ثبت می کند.

بهترین انتخاب DSLR ما برای مبتدیان Canon EOS Rebel SL3 / 250D مقرون به صرفه است که بسته به لنز ارائه شده با کیت حدود 550 دلار قیمت دارد.

در دوربین‌های بدون آینه، نور از لنز عبور می‌کند و مستقیماً روی سنسور تصویر می‌رود، که پیش‌نمایش تصویر را برای نمایش در صفحه پشتی می‌گیرد - درست مانند دوربین گوشی‌های هوشمند.

برخی از مدل‌ها صفحه نمایش دوم را از طریق منظره یاب الکترونیکی (EVF) نیز ارائه می‌کنند که می‌توانید در هنگام قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، آن را روی چشم خود نگه دارید تا دید بهتری داشته باشید. نمونه ما از دوربین های بدون آینه، یکی از موارد مورد علاقه ما، Fujifilm X-E4 است (حدود 850 دلار در فرم فقط بدنه).

بدنه دوربین‌های DSLR نسبتاً بزرگ‌تر هستند، زیرا باید در یک آینه و مکانیسم منظره یاب نوری قرار بگیرند. برای مثال، بدنه Nikon D5600، قبل از اینکه لنز را در جلو قرار دهید، 2.8 اینچ عمق دارد. با لنز کیت 18-55 میلی متری، دوربین حدود 1.4 پوند وزن دارد.

بدنه دوربین بدون آینه می تواند کوچکتر از یک DSLR باشد و ساختار ساده تری دارد. برای مثال Sony a6100 دارای بدنه ای به ضخامت 1.6 اینچ و وزن 1.3 پوند با لنز کیت 16-50 میلی متری خود است. به اندازه کافی جمع و جور است که در یک جیب کت یا یک کیف کوچک جای می گیرد.

البته لازم به ذکر است که برخی از دوربین های بدون آینه جدید - به ویژه آنهایی که دارای سنسورهای فول فریم هستند - تقریباً به اندازه برخی دوربین های DSLR بزرگ و سنگین هستند، بنابراین صرفه جویی در اندازه و وزن ناچیز است.

DSLR در مقابل بدون آینه: سرعت فوکوس خودکار

دوربین‌های DSLR قبلاً در اینجا مزیت داشتند، زیرا از فناوری به نام تشخیص فاز استفاده می‌کردند که به سرعت همگرایی دو پرتو نور را اندازه‌گیری می‌کرد. دوربین های بدون آینه به فناوری به نام تشخیص کنتراست محدود می شدند که از سنسور تصویر برای تشخیص بالاترین کنتراست که همزمان با فوکوس است استفاده می کند. تشخیص کنتراست - به ویژه در نور کم - کندتر از تشخیص فاز است.

این تمایزات اساساً اکنون به پایان رسیده است. تقریباً تمام دوربین‌های بدون آینه (و همچنین بهترین تلفن‌های دوربین دار) اکنون دارای سنسورهای تشخیص فاز و کنتراست در سنسور تصویر هستند. به عنوان مثال سونی a6100 دارای 425 نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز در سنسور تصویر خود به همراه 425 نقطه تشخیص کنتراست است. دوربین Nikon D3500 دارای 11 سنسور تشخیص فاز بزرگ در سنسور AF جداگانه خود است و از کل سنسور تصویر برای تشخیص کنتراست استفاده می کند. دوربین‌های DSLR جدیدتر Canon (و دوربین رده بالای Nikon D780) حسگرهای تشخیص فاز را دقیقاً روی تراشه تصویر اصلی به همراه سنسورهای تشخیص کنتراست قرار می‌دهند که به آنها اجازه می‌دهد مانند یک دوربین بدون آینه با پیش‌نمایش زنده روی صفحه نمایش و فوکوس خودکار سریع عمل کنند. .

دوربین‌های DSLR می‌توانند با بالا بردن آینه و نشان دادن پیش‌نمایش زنده تصویر (که معمولاً حالت نمایش زنده نامیده می‌شود) یک دوربین بدون آینه را تقلید کنند. اکثر دوربین‌های DSLR ارزان‌قیمت در این حالت فوکوس آهسته‌تر هستند، اما، زیرا سنسورهای تشخیص فاز هیبریدی روی تراشه را ندارند و باید از تشخیص کنتراست کندتر برای فوکوس استفاده کنند.

با دوربین DSLR، منظره یاب اپتیکال از طریق لنز به شما نشان می دهد که دوربین دقیقا چه چیزی را می گیرد. با یک دوربین بدون آینه، یک پیش نمایش دیجیتالی از تصویر روی صفحه نمایش دریافت می کنید. برخی از دوربین‌های بدون آینه یک منظره یاب الکترونیکی (EVF) ارائه می‌کنند - یک صفحه نمایش کوچک و با وضوح بالا در یک چشمی که منظره یاب نوری یک DSLR را شبیه‌سازی می‌کند.

وقتی در نور خوبی هستید، پیش نمایش روی صفحه یا EVF دوربین بدون آینه نزدیک به تصویر نهایی به نظر می رسد. اما در موقعیت‌هایی که دوربین با مشکل مواجه است (مانند نور کم یا سوژه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند)، پیش‌نمایش دچار مشکل می‌شود، کسل‌کننده، دانه‌دار و تند می‌شود. این به این دلیل است که دوربین بدون آینه برای گرفتن نور بیشتر باید سرعت ثبت تصاویر را کاهش دهد، اما همچنان باید یک پیش نمایش متحرک را به شما نشان دهد. در مقابل، یک DSLR نور را مستقیماً به چشم شما منعکس می کند.

با این حال، یکی از مزایای EVF در دوربین‌های بدون آینه این است که می‌توانند پیش‌نمایش تصویر نهایی را قبل از گرفتن عکس به شما ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر سرعت شاتر یا دیافراگم را تغییر دهید، آنچه در EVF می بینید مطابق با آن تغییر خواهد کرد. در همین حال، از آنجایی که منظره یاب اپتیکال DSLR نور را بدون تغییر تصویر منعکس می کند، هنگام پیش بینی نتایج نهایی شما بیشتر به اندازه گیری دوربین و تجربه خود متکی هستید.

بنابراین، اگر بیشتر در نور خوب عکاسی می کنید، هر دو نوع عملکرد خوبی خواهند داشت. اگر اغلب در نور کم یا شرایط چالش برانگیز دیگر عکاسی می کنید، عکاسی با DSLR آسان تر خواهد بود.

DSLR در مقابل بی آینه: تثبیت تصویر

لرزش دست ها باعث ایجاد تصاویر تار می شود و هر چه سرعت شاتر شما بیشتر باشد یا هر چه بیشتر زوم کنید، جلوه ها بزرگتر می شوند. هر دو دوربین DSLR و بدون آینه سیستم های تثبیت کننده تصویر را ارائه می دهند: سنسورها حرکت دوربین را اندازه گیری می کنند و دوربین هر دو قسمت را کمی جابجا می کند. لنز یا حسگر تصویر در جهتی که مخالف لرزش است.

دوربین‌های DSLR و اکثر دوربین‌های بدون آینه به روش تغییر لنز محدود می‌شوند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد لرزش را در امتداد دو محور خنثی کنند: عمودی (مستقیم بالا یا پایین) و افقی (سمت به پهلو). برخی از دوربین‌های بدون آینه، هم عنصر لنز و هم حسگر را در امتداد دو محور در یک الگوی همگام حرکت می‌کنند تا ثبات بیشتری داشته باشند.

ما دریافتیم که تفاوت بین این رویکردها حداقل است. مزیت اصلی تثبیت سنسور این است که با همه لنزها کار می کند، حتی لنزهای قدیمی یا ارزان تر که تثبیت کننده خود را ندارند. در هر صورت، اکثر دوربین‌های مدرن می‌توانند با مقدار کمی لرزش دوربین مقابله کنند تا تصویر واضح‌تری تولید کنند، اما نمی‌توانند حرکات بزرگ‌تر را جبران کنند.

با این حال، چند استثنا وجود دارد. دوربین‌های بدون آینه رده بالا مانند Olympus OM-D EM-5 Mark III، Sony a6500 و Sony a6600 تثبیت‌کننده تصویر پنج محوره را در بدنه ارائه می‌کنند، که این ویژگی هنوز در اکثر دوربین‌های DSLR یافت نشده است - البته سری Pentax K1 ، مانند Pentax K-3 III سال گذشته آن را دارد. آنها حسگر را برای جبران حرکت نه تنها در محورهای عمودی و افقی بلکه در امتداد سه محور دیگر جابجا می کنند: گام (بالا و پایین)، انحراف (چرخش از طرفین) و چرخش (چرخش).

تثبیت 5 محوره درون بدنه نسبت به روش های دیگر برتری دارد و هنگام عکسبرداری از موقعیت متحرک مانند ماشین، هلیکوپتر یا قایق بسیار مفید است. همچنین برای فیلمبرداری های دستی، فیلم های ثابت تری تولید می کند.

DSLR در مقابل بدون آینه: کیفیت تصویر

هر دو نوع دوربین می توانند عکس هایی با کیفیت بالا، با وضوح و مقدار دانه بندی مشابه، که به عنوان نویز شناخته می شود، بگیرند. دوربین‌های بدون آینه به‌طور سنتی سنسورهای تصویر کوچک‌تری داشتند، که قبلاً به معنای کیفیت پایین‌تر بود (چون نمی‌توانستند نور زیادی را ضبط کنند)، اما دیگر اینطور نیست. سازندگان دوربین یاد گرفته‌اند که تراشه‌های حساس‌تری تولید کنند و صدای حسگرهای کوچک را بهتر سرکوب کنند.

علاوه بر این، چندین سازنده دوربین بدون آینه اکنون از سنسورهای تصویر بزرگتر استفاده می کنند. به عنوان مثال، سونی و کانن، دوربین‌های بدون آینه با همان سنسورهای اندازه APS-C که در اکثر دوربین‌های DSLR وجود دارد، می‌سازند.

همچنین تعدادی دوربین بدون آینه فول فریم وجود دارند که دارای همان اندازه (35 میلی متر) هستند که در دوربین های DSLR ممتاز یافت می شود. خط A7 سونی در این زمینه پیشگام بود، اما اکنون کانن و نیکون نیز مدل‌های بدون آینه فول فریم دارند. فوجی‌فیلم حتی چندین دوربین بدون آینه، سری GFX، می‌سازد که دارای سنسورهای فرمت متوسط بزرگتر از فول فریم هستند - اما این سنسورها از 3500 دلار گران قیمت شروع می‌شوند و برای مبتدیان در نظر گرفته نمی‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال

 

 


:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : behzad

 

برخی از دوربین‌های دیجیتال، به‌ویژه مدل‌های حرفه‌ای سطح بالا، ویژگی‌های بیشتری نسبت به بسیاری از عکاسان آماتور دارند. برعکس، برخی از مدل های "نقطه و شلیک" بسیار ساده هستند و حداقل امکانات را دارند.

اما برخی از ویژگی های استاندارد وجود دارد که همه دوربین های دیجیتال مشترک هستند. این شامل:

  • بدنه ای سبک،
  • شاتری که باز و بسته می شود تا نور برای مدت زمان مشخصی وارد دوربین شود،
  • یک دکمه شاتر،
  • یک کلید روشن/خاموش،
  • نوعی منظره یاب،
  • یک باتری یا باتری ها،
  • یک آداپتور برق متناوب،
  • نورسنج،
  • یک لنز برای فوکوس و هدایت نور به دوربین،
  • یک دیافراگم برای کنترل عمق میدان و میزان نوری که به سنسور تصویر برخورد می کند،
  • یک حسگر تصویر حساس به نور،
  • مداری برای پردازش داده های نور گرفته شده برای ایجاد یک فایل تصویری،
  • ذخیره سازی حافظه تصویر (توکار یا از طریق کارت حافظه در یک شکاف)، و
  • وسیله ای برای حذف تصاویر

سایر ویژگی های مشترک:

  • فلاش الکترونیکی،
  • یک کانکتور برای یک واحد فلاش خارجی،
  • سنسوری که شدت و مدت فلاش را کنترل می کند،
  • یک اسلات یا اسلات برای کارت حافظه،
  • سوئیچ تایمر خودکار و لامپ تایمر خودکار،
  • یک دکمه منو و/یا یک سوئیچ انتخابگر حالت که به شما امکان می دهد تنظیمات دوربین مناسب را برای سوژه یا شرایط عکسبرداری انتخاب کنید.
  • یک سوکت USB برای اتصال دوربین به رایانه تا تصاویر آن در حافظه رایانه بارگیری شوند،
  • قابلیت های ویدئویی و
  • یک سوکت ورودی برق

ویژگی های اضافی در برخی از دوربین های دیجیتال:

تغییرات لنز

  • اگر دوربین به یک لنز زوم مانند مدل نشان داده شده در بالا مجهز باشد، یک سوئیچ کنترل زوم و گاهی اوقات کنترل زوم با کنترل دستی خواهد داشت. اکثر دوربین‌های ارزان قیمت دارای لنزهایی با محدوده زوم متوسط ​​هستند، در حالی که مدل‌های گران‌تر ممکن است محدوده زوم گسترده‌تری داشته باشند.
  • لنز با کیفیت بالاتر یا سریعتر؛
  • برخی از دوربین ها به شما اجازه می دهند لنز را برای عکاسی ماکرو تنظیم کنید.
  • قابلیت تعویض لنز
  • لرزشگیر اپتیکال برای به حداقل رساندن لرزش دوربین.

تغییرات مربوط به شاتر

  • انتخاب سرعت شاتر - انتخاب دستی یا اولویت شاتر،
  • تایمر خودکار برای خاموش کردن شاتر پس از یک فاصله زمانی خاص،
  • کانکتور برای کابل شاتر،
  • براکتینگ خودکار،
  • رها کردن شاتر تایم لپس - دوربین به طور خودکار در فواصل زمانی معین عکس می گیرد.

حافظه

  • تقریباً همه دوربین‌های دیجیتال می‌توانند تصاویر را با فرمت JPEG ذخیره کنند، اما همه آنها نمی‌توانند تصاویر را در فرمت‌های TIFF و RAW با وضوح بالاتر ذخیره کنند. (به انتخاب فرمت فایل مراجعه کنید.)
  • ذخیره مستقیم در سی دی - برخی از دوربین های سونی Mavica (خطی که اکنون تولید آن متوقف شده است) تصاویر را مستقیماً در سی دی ذخیره می کنند و از حذف یا تغییر تصویر جلوگیری می کنند.

تغییرات بدنه

  • انواع رنگ‌ها و رنگ‌های بدنه در بسیاری از دوربین‌ها موجود است.
  • استحکام - برخی از دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی سخت، محیط های عکسبرداری خشن و دست زدن خشن مقاومت کنند.
  • قابلیت عکاسی زیر آب

قابلیت ویدیو

  • اکثر دوربین های دیجیتال می توانند فیلم های کوتاه بگیرند،
  • برخی از مدل ها قادر به فیلم برداری طولانی تر و فول فریم هستند.

پخش

  • همه دوربین‌های دیجیتال به شما اجازه می‌دهند تصویری را که به تازگی گرفته‌اید مشاهده کنید یا عکس‌های جداگانه‌ای را از بانک تصاویر ذخیره‌شده در حافظه، گاهی اوقات با ویژگی‌هایی مانند پیمایش سریع، دوباره پخش کنید. هنگام مشاهده تصاویر در حالت پخش می توان آنها را حذف کرد.
  • بسیاری به شما اجازه می دهند تصاویر را به صورت اسلایدشو پخش کنید، برخی با محو شدن، حل شدن و جلوه های اضافه شده.
  • برخی یک تصویر را پخش می کنند و همچنین داده های تحلیلی مربوط به آن را نمایش می دهند.
  • دوربین‌های پیشرفته مختلف دارای منوی پخش دقیق هستند که چندین گزینه برای مشاهده تصویر مانند چرخش تصویر در اختیار عکاس قرار می‌دهد. هشت صفحه اطلاعاتی مانند نقاط برجسته، تاریخ عکسبرداری، هیستوگرام و غیره در مورد تصویر، که روی تصویر قرار گرفته اند. مشاهده چندین تصویر در یک زمان؛ و بیشتر.
  • چندین مدل به شما امکان بزرگنمایی تصاویر را در حین پخش می دهند.
  • امکان محافظت از تصاویر انتخاب شده در برابر حذف در حین پخش.

حفظ قدرت خودکار

  • بسیاری از دوربین ها دارای قابلیت خاموش کردن هستند که پس از مدتی استفاده نکردن از دوربین فعال می شود. دو حالت متداول وجود دارد - Sleep و Shutoff.
  • اگر مجهز به ویژگی خاموش کردن «خواب» باشد، دوربین انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند اما با فشردن دکمه شاتر، به سرعت «بیدار می‌شود».
  • حالت "خاموش" دوربین را به طور کامل خاموش می کند و در صورت تمایل به استفاده از آن، باید دوباره آن را روشن کنید.

اطلاعات کنترل و تیراندازی

  • تنوع تنظیمات، داده ها و سیستم های کنترل مختلف موجود در طیف وسیعی از مدل های دوربین های دیجیتال موجود در بازار، فهرست کردن همه آنها را غیرعملی می کند. بسته به دوربین، تنظیمات از منوهای موجود در منظره یاب (منظره یاب در سطح چشم یا صفحه نمایش)، صفحه‌های کوچک جداگانه در قسمت بالایی یا پشتی برخی از دوربین‌های پیشرفته و از طریق دکمه‌ها، چرخ‌ها، سوئیچ‌ها و پانل‌های کنترل انتخاب می‌شوند. تقریباً در هر نقطه از بدنه دوربین.

لیست های بالا بسیاری از ویژگی های رایج دوربین های دیجیتال را نشان می دهد. آنها در نظر گرفته نشده اند که تمام ویژگی های همه دوربین های موجود در دسترس مصرف کنندگان را پوشش دهند. به نظر می رسد که ویژگی های جدید به طور مرتب معرفی می شوند، و این باعث می شود که با همه تغییرات همراه باشید.

به یک دوربین جدید فکر می کنید؟

اگر قصد خرید یک دوربین جدید را دارید و احساس می کنید که از ویژگی های متنوع موجود غرق شده اید، تنها نیستید. آنها ممکن است انتخاب دوربینی را که برای شما مناسب است ترسناک کنند، اما لازم نیست اینطور باشد. در واقع، دانستن اینکه ویژگی‌های زیادی در آنجا وجود دارد باید شما را تشویق کند، زیرا به این معنی است که احتمالاً دوربین مناسب با ترکیب مناسبی از ویژگی‌ها را برای اهداف عکاسی خود پیدا خواهید کرد. هنگامی که به دنبال یک دوربین جدید هستید، نباید جستجوی خود را با تلاش برای مقایسه ویژگی‌ها بر اساس دوربین به دوربین آغاز کنید، بلکه ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع عکس‌هایی را می‌خواهید بگیرید، در چه شرایطی و در چه محدوده قیمتی قرار دارید. است. این اطلاعات به شناسایی نیازهای شما برای ویژگی‌های خاص کمک می‌کند و به حذف ویژگی‌هایی که به آنها نیاز ندارید کمک می‌کند. سپس، کار شما برای جستجوی دوربینی با ویژگی هایی که نیازهای شما را برآورده می کند بسیار پیچیده تر می شود.

اگر دوربینی دارید که پر از امکانات است یا ویژگی هایی دارد که از آنها استفاده نمی کنید، به خودتان لطف کنید و دوربین خود و قابلیت های آن را بهتر بشناسید. پس از همه، ویژگی های آن برای کمک به شما برای ایجاد تصاویر بهتر وجود دارد. داشتن ویژگی هایی در دوربین خود که با آن آشنا نیستید و برای به کار انداختن آنها تلاشی نمی کنید، هدر دادن است. برای آشنایی با منوهای دوربین خود، و با هر یک از دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و دستگاه‌های دوربین خود وقت بگذارید - کارهایی که آنها انجام می‌دهند و چگونه آنها را وادار به انجام آن کنند. اغلب به دفترچه راهنمای دوربین مراجعه کنید و هر زمان که می توانید به دنبال فرصت هایی برای اعمال آن ویژگی ها باشید.

این را به یک قانون شخصی تبدیل کنید که همیشه دوربین خود را با خود داشته باشید تا زمانی که با صحنه ای روبرو می شوید که برای استفاده از ویژگی مناسبی است که اغلب از آن استفاده نمی کنید، در دسترس باشد. هر زمان که امکان دارد از ویژگی های دوربین خود استفاده کنید تا هنگام استفاده از آنها راحت و مطمئن شوید و استفاده از آنها مانند فشار دادن دکمه شاتر طبیعی شود. در اینجا نمونه هایی از ویژگی هایی هستند که باید کاملاً با آنها آشنا شوید:

  • یاد بگیرید که تنظیمات حساسیت ISO را به سرعت تغییر دهید تا متناسب با شرایط نوری متغیر باشد.
  • قبل از هر جلسه تیراندازی تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید.
  • چندین عکس از یک سوژه با سرعت های شاتر متفاوت و تنظیمات دیافراگم متفاوت بگیرید.
  • به طور منظم از فلش پر استفاده کنید.

اگر از نظر مذهبی از چنین ویژگی هایی استفاده کنید، نه تنها تأثیر آنها را بر روی عکس های خود یاد خواهید گرفت، بلکه به زودی با دوربین خود مانند یک عکاس حرفه ای رفتار خواهید کرد که به طور غریزی می داند که چه زمانی از یک ویژگی استفاده کند و می تواند بدون زحمت دوربین را قادر به گرفتن عکس زیر کند. بهترین شرایط

متوجه خواهید شد که عکاسی شما بهبود می یابد، از استفاده از دوربین خود بیشتر لذت خواهید برد و بسته به ویژگی های خاصی که دارد، در نهایت عکس های فوق العاده ای می گیرید که شاید هرگز فکرش را هم نمی کردید بتوانید بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : behzad
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد