بهترین دوربین های DSLR در سال 2022
نوشته شده توسط : behzad

 

بهترین دوربین‌های DSLR (تک لنز بازتابی دیجیتال) هنوز مورد علاقه بسیاری از عکاسان رشته‌های مختلف است. آنها در اوایل تا اواسط دهه 2000 به محبوب ترین نوع دوربین های دیجیتال تبدیل شدند که حدود دو دهه ادامه یافت و به دلیل اجازه دادن به لنزهای قابل تعویض روی یک بدنه قابل توجه بودند، چیزی که در دوربین های کامپکت دیجیتال قبلی امکان پذیر نیست.

اکنون بحث بین دوربین های DSLRو دوربین های بدون آینه وجود دارد و این بحث بی امان است. دوربین‌های بدون آینه کوچک‌تر و سبک‌تر ظاهراً به آرامی از محبوبیت پیشی می‌گیرند و به خرید ترجیحی تبدیل می‌شوند. با این حال، میراث و قابلیت اطمینان دوربین های DSLR را نباید نادیده گرفت.

فرقی نمی کند مبتدی باشید یا یک عکاس حرفه ای که به دنبال یک همراه عکاسی جدید هستید، قطعاً نباید به عنوان یک گزینه تخفیف داده شوند. بهترین دوربین‌های DSLR هنوز هم در بهترین دوربین‌های ما برای راهنمای عکاسی نجومی رتبه بالایی دارند، ما کاملاً معتقدیم که آنها هنوز هم می‌توانند خودشان را حفظ کنند، به خصوص در این زمینه خاص. ما در این مورد در مقاله "آیا باید یک DSLR بخرید" بحث می کنیم.

دوربین‌های DSLR معمولاً کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از انواع دیگر دوربین‌ها هستند، اما آن‌طور که قبلاً یا حداقل تصور می‌شد حجیم و مشمئزکننده نیستند، بنابراین اجازه ندهید که شما را ناامید کند. برخی از عکاسان احساس درشت بودن در دست را به یک بدون آینه سبک وزن ترجیح می دهند. داشتن یکی از بهترین دوربین های DSLR به شما کمک می کند تا فارغ از تجربه یا توانایی به نتایج مطلوب عکاسی خود برسید.

اگر این اولین دوربین شماست، همچنان می‌توانید مجموعه ما از بهترین دوربین‌های مبتدی را بررسی کنید، یا راهنمای بهترین تخفیف‌های دوربین ما را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید قیمت مناسبی داشته باشید. از آنجایی که آسمان‌نگار و عکاس نجومی هستیم، ما واقعاً دوربین‌های DSLR را دوست داریم، اگر می‌خواهید خلاصه‌ای از بهترین دوربین‌های DSLR را ببینید، در این صفحه بمانید.

اگر توسط رقبا، یک دوربین بدون آینه، فریب خورده اید، به جای آن به بهترین راهنمای دوربین های بدون آینه ما نگاه کنید، جایی که ما موارد دلخواه خود را جمع آوری می کنیم.

 

نیکون D850

D850 احتمالاً یکی از بهترین دوربین‌های DSLR در تمام دوران‌ها در کنار دوربین‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت نیکون D6 است (در تب جدید باز می‌شود). این اولین بار در سال 2017 منتشر شد و عکس های ثابت 45.7 مگاپیکسلی را تا 9 فریم بر ثانیه ارائه می دهد (در صورت استفاده از یک دستگیره باتری اختصاصی، بدون آن 7 فریم در ثانیه است). سرعت بافر به اندازه برخی از مدل های دیگر در این راهنما سریع نیست، اما باید در نظر داشت که این 9 فریم در ثانیه از تصاویر ثابت با وضوح کامل در 45.7 مگاپیکسل است - این تصاویر کاملاً عظیم هستند و وضوح آن دیوانه کننده است!

این دوربین مطمئناً ارزان نیست، اما اگر فردی هستید که نیاز به جابه‌جایی بین عکس‌برداری و فیلم‌برداری دارد، دوربین D850 ارزش یک نگاه جدی را دارد زیرا با کیفیت 4K UHD و همچنین زمان 8K فوق‌العاده فیلم‌برداری می‌کند. فیلم های لاپس

سبک خاصی از عکاسی وجود ندارد که این دوربین بیشتر از سایرین به آن کمک کند، زیرا به بیان ساده، می تواند هر کاری را انجام دهد. ما D850 را بررسی کردیم و ویژگی‌های مناسب عکاسی نجومی مانند دکمه‌های نور پس‌زمینه، فوکوس خودکار عالی در نور کم، و قابلیت‌های مدیریت نویز ISO خوب را دوست داشتیم. از آنجایی که تقریباً با هر لنز F-mount سازگار است، کتابخانه عظیمی از لنزها برای انتخاب مطابق با نیاز شما وجود دارد.

این دوربین در برابر آب و هوا کاملاً آب بندی شده است و حتی دستگیره باتری نیز از ورود گرد و غبار و آب محافظت می شود. دوربین نیکون D850 دوربینی است که می توانید آن را در هر جایی و برای هر موقعیتی ببرید و بدون نگرانی در مورد عناصر یا گرد و غبار، حداکثر نتیجه را بگیرید. در هر یک از بهترین مکان ها برای عکاسی نجومی و تماشای آسمان خوشحال می شود.

نیکونD780

 

یک نیکون دیگر اینجاست، و شایسته است. D780 جایگزین D750 باشکوه (در برگه جدید باز می شود) و حرفه ای ها و علاقه مندان جدی با بودجه مناسب را هدف قرار می دهد. علیرغم فرم نسبتاً کوچک آن در مقایسه با سایر دوربین های DSLR، بر اساس مشخصات نسل قبلی خود ساخته شده است و دارای صفحه نمایش با جزئیات بیشتر با 2359 هزار نقطه و حداکثر سرعت انفجاری عظیم 12 فریم در ثانیه است. این باعث می‌شود که دوربین DSLR بهترین همراه برای عکاسی از حیات وحش، ورزش و عکاسی اکشن باشد. ویدیوی 4K UHD با ضبط 10 بیتی N-log و 12 استاپ محدوده دینامیکی می‌گیرد. همچنین می‌تواند با سرعت 120 فریم در ثانیه برای فیلمبرداری اسلوموشن (5 برابر) فیلم‌برداری کند.

علاوه بر سرعت انفجار تحسین برانگیز، D780 همچنین یک استاد در نور کم است، و ما آن را در بررسی جامع نیکون D780 خود مورد آزمایش قرار دادیم. محدوده ISO به 204800 افزایش می یابد و الگوریتم های کاهش نویز در تمیز نگه داشتن تصاویر بی عیب و نقص هستند. علاوه بر این، توانایی فوکوس خودکار خاص آن در نور کم می تواند محدوده فوکوس خودکار دوربین را برای فوکوس خودکار دقیق تا -7 EV در هنگام فعال شدن نمای زنده کاهش دهد.

به طور خلاصه، این دوربین به ویژه برای عکاسی نجومی مفید است، اما عملکردی عالی در تمام رشته ها دارد.

دوربین‌های DSLR با سنسور برش از زوم اضافی درک شده توسط برش موثر 1.5/1.6 برابری بهره می‌برند. این دقیقاً همان جایی است که Canon با این دوربین قدرتمند که برای علاقه مندان طراحی شده است برتری می یابد. فاصله کانونی موثر بیشتر و سرعت پشت سر هم سریع 10 فریم در ثانیه با سنسور تصویر بزرگ 32.5 مگاپیکسلی CMOS که زمانی بالاترین وضوح بین دوربین های APS-C بود، تکمیل می شود.

دیدن رزولوشن 4K DCI در این دوربین بسیار خوب است، اما 4K UHD بیشتر از سایر دوربین‌های کلاس خود است و برای اکثر تیراندازان مناسب است. یک سنسور نورسنجی 220000 RGB و IR به ردیابی فوکوس iTR کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد سوژه‌های متحرک سریع را حتی زمانی که دوربین را حرکت می‌دهید واضح نگه دارید. برای فیلم های اسلوموشن می توانید با سرعت 120 فریم بر ثانیه عکاسی کنید، اگرچه هنگام انجام این کار، از فوکوس خودکار پیوسته بهره نخواهید برد.

90D از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS Canon استفاده می کند، بنابراین حتی در هنگام استفاده از حالت نمایش زنده، فوکوس خودکار مانند دوربین های بدون آینه تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

دوربین در لمس، بزرگ و قوی به نظر می رسد، با فضای زیادی برای گرفتن راحت و تغییر تنظیمات به طور همزمان. ما دوست داریم دو اسلات کارت حافظه را ببینیم. مطمئناً فضای کافی برای عکس دیگری وجود دارد و آرامش بیشتری در عکاسی ایجاد می کند، اما ما نمی توانیم همه آن را داشته باشیم.

کانن EOS 5D Mark IV

با وجود عرضه بیش از پنج سال پیش، Canon EOS 5D Mark IV هنوز ابزار انتخابی بسیاری از متخصصان است و به دلیل کیفیت ساخت عالی و تطبیق پذیری آن، اغلب به عنوان یک «اسب کار» توصیف می شود. تنها به دلیل کیفیت آن ضروری است، زیرا عکس‌های 30.4 مگاپیکسلی می‌گیرد و با کیفیت DCI با کیفیت 4K فیلم‌برداری می‌کند تا کیفیتی شبیه به سینما داشته باشد.

 

یک صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات در پشت، منظره یاب نوری روشن را تکمیل می کند (اگرچه ما آرزو می کنیم که صفحه نمایش کج داشته باشد)، و لوازم جانبی را می توان با خروجی USB 3.0، خروجی HDMI و هدفون متصل کرد. همچنین دارای ورودی میکروفون، درگاه اتصال فلاش و فناوری WiFi و NFC برای تسهیل عکسبرداری بی سیم و اشتراک گذاری آسان تصویر است.

در بررسی 5D Mark IV خود، ما حدس زدیم که اگرچه از نظر قیمتی گران است، اما برای علاقه مندان و عکاسان حرفه ای که به دنبال یک ابزار همه جانبه با عملکرد خوب هستند، ایده آل است.

Canon EOS 6D Mark II

 یک DSLR معیار برای Canon است. به راحتی بین مدل های حرفه ای مقرون به صرفه و مقرون به صرفه قرار می گیرد و می تواند عکس های نزدیک با جزئیات خیره کننده ایجاد کند.

 

عکاسانی که دوست دارند محدودیت‌های نسخه‌های سطح ابتدایی را پشت سر بگذارند، می‌توانند از ویژگی‌های آب‌بندی یکپارچه آب‌وهوا و گرد و غبار استفاده کنند و از سرعت عکس‌برداری پشت سر هم کمی بالا، اما نه استثنایی تا 6.5 فریم در ثانیه استفاده کنند.

در بررسی 6D Mark II ما متوجه شدیم که آن را به خوبی ارگونومیک با گرفتن دستی خوب، دکمه های گرد با استفاده آسان، صفحه و چرخ شست، و بدنه دارای لبه های گرد شده برای راحتی است. صفحه نمایش لمسی با زاویه متفاوت برای ثبت عکس در زوایای ناخوشایند عالی است و هنگام تلاش برای گرفتن عکس های صادقانه، کمتر مزاحم به نظر می رسد. حتی زمانی که نور مطلوب نیست، وضوح و جزئیات تولید شده در تصاویر برای عکاسان قدیمی و جدید خوشایند است.

Dual Pixel CMOS AF

 فوکوس را هنگام فیلم‌برداری به آرامی تنظیم می‌کند و تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال پنج محوره برای کمک به عکاسی دستی وجود دارد. به لطف رزولوشن تصویر 26.2 مگاپیکسلی، می‌تواند تایم لپس‌های 4K را ثبت کند، اما متأسفانه وضوح فیلم به 1080p 60 فریم در ثانیه می‌رسد که تنها نقطه ضعف واقعی برای یک دوربین سطح متوسط ​​عالی است.

نیکون d7500

دوربین D7500 که برای عکاسانی طراحی شده است که می خواهند مهارت های عکاسی خود را ارتقا دهند، بدنه دوربین DX (سنسور برش) پرچمدار نیکون است. دارای یک LCD بزرگ 3.2 اینچی کج عقب است که هنگام عکاسی در زوایای نامناسب برای عکاسی مفید است. همچنین این صفحه نمایش لمسی است که آهنگسازی و عکسبرداری را با کمترین کلیک ممکن آسان می کند.

 

به لطف حداکثر سرعت 8 فریم در ثانیه و سنسور تصویر CMOS 20.9 مگاپیکسلی که برای فیلمبرداری 4K UHD کافی است، برای برخی از عکاسی های ورزشی و حیات وحش مناسب است. این دوربین در برابر عوامل جوی محافظت می شود زیرا آب بندی همه جانبه آن از ورود آب و گرد و غبار جلوگیری می کند.

در بررسی D7500، چیدمان دکمه‌ای را دوست داشتیم که حرفه‌ای است و از فضای موجود روی بدنه به خوبی استفاده می‌کند. ما همچنین صفحه لمسی بزرگ را دوست داریم که بسیار پاسخگو و آسان برای استفاده است، و مدیریت ISO بالا ما را تحت تاثیر قرار داد.

Canon EOS Rebel SL3 / 250D

در حالی که دوربین‌های ارزان‌تر با سنسور برش سطح پایه موجود هستند، دوربین کوچک Canon EOS Rebel SL3 / 250D بهترین است، با سنسور 24.1 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر تصویر DIGIC 8 که عکس‌های واضح و کم‌نویز تولید می‌کند. تنها 9 نقطه فوکوس خودکار در سراسر منظره یاب وجود دارد، با این حال، درگیر کردن گزینه نمای زنده در صفحه لمسی با زاویه متغیر در عقب، این میزان را از طریق انتخاب خودکار دوربین به 143 ارتقا می‌دهد.

 

این کانن همچنین دارای محدوده کار با فوکوس خودکار -4 EV و حداکثر حساسیت ISO گسترش یافته 51200 است، این دوربین در شرایط کم نور بسیار مفید است، به خصوص اگر آن را با یک لنز با لرزشگیر داخلی جفت کنید، وقتی ما بسیار شگفت زده شدیم. از آن برای عکاسی نجومی بسیار ابتدایی استفاده کرد.

Canon Rebel SL3/250D

در بررسی Canon Rebel SL3/250D، حکم ما این بود که این یک دوربین عالی با کاربری آسان است که جمع و جور و بادوام است و برای تازه واردانی که می‌خواهند طیفی از سبک‌ها را عکاسی کنند، مناسب‌تر است.

 

D3500 ارزان‌ترین دوربین DSLR نیکون است و برای بازار مبتدی طراحی شده است. سبک و کوچک است، اما در دست گرفتن راحت است، با چنگال محکم و عمیقی که حرفه ای به نظر می رسد و احساس می کند. حسگر APS-C CMOS آن وضوح عکس‌های سخاوتمندانه 24.2 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند که برای این زیبایی سطح ابتدایی چشمگیر است.

 

در بررسی D3500، حکم ما این بود که اگرچه فاقد ویژگی‌هایی است که در محدوده بالاتر یافت می‌شوند، اما بحث در مورد قیمتی که می‌پردازید دشوار است.

در حالی که ضبط فیلم به Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه محدود می شود، محدوده دینامیکی خوب است و LCD 3 اینچی پشتی شفاف و روشن با 921K نقطه است که جزئیات کافی را ارائه می دهد. جفت شدن با یکی از هزاران لنز زوم DX، به خصوص لنزهایی که دارای لرزش گیر هستند، هر کسی که تازه کار عکاسی می کند باید بتواند بدون هیچ مشکلی عکس های واضح و عالی بگیرد.

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال

 





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: